6 Mart 2015 Cuma

Maç Günü: Juventus-Fiorentina

Torino denilince akla ilk gelen şeylerden biri Futbol ve JUVENTUS! 1897 yılında, liseli öğrenciler tarafından kurulan kulüp; 1926 yılında, Fıat'ın da sahibinin kontrolüne geçmiş ve gerek sportif sonuçlar, gerekse tesisleşme bakımından başarılı günler geçirmeye başlamış. Sonuç olarak İtalya'nın ve Avrupa'nın en başarılı futbol kulüplerinden birisi. Juventus'un sözlük anlamı "gençlik" miş. Dünya çapında 10 milyondan fazla taraftara sahip kulüp, Torino'da "Juventus Arena"'da maçlarını oynuyor ve bu stadyum 41.000 kişi kapasiteli.   



Benim yerim üst katta olduğu için, tüm saha kanatlarımın altındaydı. Elbette ki bu kadar yüksekten saha bakınca insanın başı dönmüyor değil! Bilet fiyatı 33 Euro olsa da yerim gayet güzeldi.

Maç ise, bir zamanlar Fatih Terim'in de antrenörlüğünü yaptığı, Fiorentina ile idi. Yaklaşık 2 bin kadar taraftar Floransa'dan takımlarını desteklemek için gelmişler ve gerçekten çok heyecanlılardı. Bu arada ufak bir not; bu iki takım taraftarlarının birbirlerini hiç mi hiç sevmediği, her ortamda birbirlerini aşağıladığını önceden duymuş olsam da, görmüş olmak bambaşka bir tecrübeydi.  






 Maçın sonunda Juventus 2-1 kaybetmiş olsa da, iki golün sahibinin de Mısırlı oluşu (Salah),  Mısırlı arkadaşım başta olmak üzere hepimizin yüzünün gülmesini sağladı. 









Formalara gelecek olur isek, Juventus kendi sahasında oynadığı maçlarda siyah beyaz çubuklu olan formasını giyerken; deplasmanlarda (bu sezon için) mavi formasını giyiyormuş. Ben ne kadar pembe formasını bulmaya çalışsam da, bu sezon pembe formayı giymedikleri için bulamadım ve orjinal renkleri olan siyah beyaz çubuklu formasını almaya karar verdim. Formaların fiyatları Juventus Store'larda 80-110 Euro arasında değişiyor; ancak bazı Store'larda %55'e yakın indirimler olabildiğini gördüm. Tabiki her zaman sahte forma almak da bir seçenek... Onlar ise 25-30 Euro civarında.  




 


Maç günleri, şehir merkezinden stada tramway lar özel sefer açsa da, benim gitmem yaklaşık 1,5 saat sürdü. Görünen o ki, bu özel seferlerin saatleri varmış ve seferleri kaçırdığım için ben yaklaşık dört aktarma yaparak stada varabildim. Ancak stadın girişleri çok rahat. Her ne kadar İtalyanların da Türklerde olduğu gibi sıraya girme, sıra bekleme alışkanlıkları olmasa da 10-15 dakika içerisinde yerimi aldım. 







Her ne kadar bir dünya devinin yenilişini izlemiş olsam da, gittiğim ve bu güzel tecrübeyi yaşadığım için çok mutluyum!

Z.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder