14 Şubat 2015 Cumartesi

Sevgililer Gününde Torino...



Bu Torino'da geçirdiğim ikinci cumartesi, yani bugün, sevgililer günü... Dışarı çıktığınızda herkesin elinde birer gül veya kalp şeklinde balon görmek mümkün. Hava bugün yağmurlu da olsa, herkes sokaklara dökülmüş, dolaşıyor..

Torino, İtalya'nın çikolata başkentiymiş; bunun izlerini sokağa çıktığınız an görmek mümkün... Her köşe başında ufak bir butik çikolata dükkanı, her cafede mutlaka çikolata ile yapılabilecek kahveler var. Çikolatayı hiç alışmadığımız bir şekilde sergiliyor İtalyanlar. Benim en ilgimi çeken, kocaman çikolata bar parçalarını kilo ile satmalarının dışında (kilosu 54 Euro civarı), bir butik çikolatacı var ki; hayal gücü ile çikolatadan neler yapılabileceğinin kanıtı aslında. 




Bu dükkanın yani "Chocostore"un sahibi, beni kırmayarak çikolatalarının resimlerini çekmeme izin verdi. Çikolataların tadı da alıştığımızdan farklı; mesela bitter çikolata o kadar yoğun ki, neredeyse acı! Ben her zaman sütlü çikolata sevdiğim için, bitter burada iyice acı geldi bana. Ama sütlü çikolatalara denilecek laf yok...













Gelelim yaratıcılık kısmına; makarna şeklinde, pizza şeklinde paketlenmiş olanlara bayıldım ben. Özellikle hediye vermek için çok uygun!

 Üstelik hangi çeşit makarna veya pizza severseniz, onu da seçebilirsiniz; örneğin makarnayı sphagetti veya penne şeklinde; pizzayı margaritha, perugina veya diğer çeşitleri de deneyerek almak mümkün.



 Gelelim süslülere... Bu topuklu ayakkabı şeklindeki çikolatalara kim bayılmaz ki? İnsan yemeye kıyamaz... Her renkten ve yine her çikolata çeşidinden topuklu ayakkabı bulmak mümkün. Hatta resmen bir ayakkabı koleksiyonu dahi yapılabilir!





Çikolata ile daha başka ne yapılabilir diye düşünürken karşıma kocaman kocaman yapılmış harfler ve rakamlar çıktı. O kadar sevimlilerdi ki bakmaya doyamadım, tüm harfleri tek tek inceledim., kimi beyaz çikolatadan yapılmış kimi sütlüden.. Bunlardan da çok cici hediye olacağını düşünüyorum...





İtalya denince akla tabiki peynirler de gelmiyor değil. Dolayısıyla bu ayrıntıyı da kaçırmamış Chocostore'un çikolata ustası ve permesan peynirinden esinlenerek yaptığı bu çikolata toz şeklinde yeniyormuş. (Sağda)
Ve alkol meraklıları için yaplan çikolatalı likörler, vodkalar ve zeytinyağları da mevcut. Ben tadlarına bakmadım ancak eminim ki onlar da çok değişiktir. (üst solda)




Ve tabiki işi ticarete döken her tüccar gibi burada parti eşyaları, tişörtler, telefon, bilgisayar ve tablet kapları, duvar saatleri, masa lambaları ve daha nicelerini bulmak mümkün.



      






Torino'ya yolunuz düşerse çikolata yemeden ve hatta şehir merkezinde hemen hemen her köşe başında bulunan çikolata butiklerine uğramadan dönmeyin derim.

Z.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder