25 Şubat 2015 Çarşamba

Güneşli, Ilık Bir Günde Torino...

Son iki gündür hava çok güzelleşti. Artık puslu ve yağışlı değil; aksine gökyüzünde tek bir bulut dahi yok. Böyle insanın içini ısıtan bir havada dolaşmak gibisi yok doğrusu! Artık yavaş yavaş kocaman montları, kalın kazakları ve ağır botları kaldırma vakti. Kampüste, insanların bahçelere yayıldığı, futbol oynadığı ve kahvelerini dışarıda içtiği bir gündü bugün...





Bugün okuldan çıktıktan sonra, şehri bir de "bahar gözüyle" görmek istedim. Dolayısıyla akşamüstünde, işlerinden çıkan insanlarla beraber, kalabalık Torino sokaklarına daldım. Sokak sanatçılarının fazlalaşması baharın bir başka habercisi adeta. Öyle ki, resmini çekemesem de bugün bisiklete binen bir "Spider Man" bile gördüm... 


























İtalya ve heykelleriyle ilgili öğrendiğim ilginç bir bilgiyi paylaşmak istiyorum. At üzerinde canlandırılan hükümdarların ölüm şekilleri, atlarının nasıl durduğuyla anlatılıyormuş. Örneğin soldaki resimdeki hükümdarın atının tek ayağı havada... Dolayısıyla bu, hükümdarın yatağında öldüğü anlamına gelirken; şaha kalmış bir at üzerindeki hükümdar heykeli, hükümdarın savaşta öldüğünü anlatmaktaymış. İtalyan arkadaşım bunu anlatırken, dört ayağının üzerinde duran atlı bir hükümdar heykelinin önünden geçtik ve ben bu hükümdarın nasıl öldüğünü sordum Ancak onu gafil avlamış olmalıyım ki cevabını bilmediğini söyledi...




Hava karardığında insanlar yavaş yavaş evlerine gitmek üzere sokakları  terk etmeye başladı. Torino'daki yirmi ikinci günüm sona erer iken, "Piazza Martha Emenualle"de bulunan çok şık bir kokteyl barda günümü sonlandırdım. Burada insanı şaşırtacak derecede değişik kokteyller yapılıyor. Örneğim çay fincanında tarçınlı ve yaseminli içtiğim kokteyl çok hoşuma gitti. Bunun dışında benim ve arkadaşlarımın içtiği kokteyller resimdeki gibi. Kokteyllerin hepsi kendine özgü ve doğaçlama şekilde yapılıyor; yani herhangi bir bara girerek sipariş edilecek türde değiller. Bunun dışında 18.00-20.00 arasında "Apperetivi" yani açık büfe atıştırmalıklar varmış; ancak büfeye yetişemedim. 

Bu güzel kokteyl bardan çıkıp, tertemiz Torino sokaklarında yürüyerek eve dönmek ise günün en sevdiğim anlarından biriydi.

Z.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder