6 Şubat 2015 Cuma

Turin'i kesfederken...


Bu sabah ufak bir gezi ile güne başladım. Dun çok fazla kar yagdığı için pek disari cikamamistim. Gerci uzun suredir buraya ilk defa kar yagiyormus... 18. Yy'dan kalan bu sehir karlar icerisinde muhtesemdi!

Bugun kar durdu ancak yagmur yagiyor. Ben de artik cikmak gerektigini dusundum. Dolayisiyla evimin yaninda bulunan Piazza Castello'dan Via Roma istikametine dogru gezmeye karar verdim... Bir cok Italyan sehrinde oldugu gibi Torino'da da meydanlar cok fazla. Yolda giderken Piazza San Carlo onume cikti. Bu meydan sehre hosgeldiniz der gibi. Devasa 18. Yy'dan kalma heykellerle bezeli kapilari var. Bir an Ankara'ya giristeki kapilar aklima geldi de, neyse....

Bu kapilardan gectikten sonra Via Roma karsima cikti. Bu cadde dunyaca unlu markalarla dolu. Bumun yanisira ufak cafeler de bulmak mumkun... ancak ozellikle bahsettigim meydanlarda ozellikle yaz aylarinda cafeler cok cici ve canli olacak, cok belli.

Torino ile ilgili bir baska ilginc bilgi ise bu sehirde yagmur altinda gezmenin cok kolay oldugu. Cunku sehir kurulurken, krallari islanmasin diye tum caddelerde sacaklar mevcut. Dolayisiyla neredeyse hic islanmadan old town u gezmek mumkun. Magazalara baktiktan sonra bir seyler yemek icin Via Po'ya yoneldim. Burada universite ogrencilerin gittigi kucuk, cici cafeler mevcut. Buralarda her oglen ve aksamlari Aporativo yapilabiliyor. 7-10€ arasinda degisen fiyatlari var ve aksamlari alkollu icecek servisleri de oluyor. Acik bufelerden istenilen her aperatif alabiliyorsunuz, yanina bir de kahve...



Yemegimi de yedikten sonra azicik dinlenmek ve isinmak icin eve geri geldim. Daha aksama ders calismam gerekecek.

Z.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder